wij

maandag 10 februari 2014

Enjoying the sunshine en vertrek

Vandaag was het helaas alweer de laatste dag van onze vakantie en we wilden nog niet weg.
De zon scheen volop en dat maakt het afscheid nog moeilijker. We hadden nog wel 2 maanden willen blijven maar dan hadden de kinderen ook deze kant op moeten komen.
We sliepen uit en deden alles op ons gemak. In de loop van de ochtend zijn we naar Celebration gereden om daar nog een wandeling te maken rond het meer en te genieten van een Starbucks aan de waterkant. We reden nog even langs de makelaar omdat hij zijn nieuwe pand wilde laten zien en hij wat papieren voor ons in orde gemaakt had mochten we eventueel tot verkoop besluiten.

Het was echt genieten.

's Middags hebben we de koffers ingepakt en we hadden 3 stuks bagage van 23 kg.

We mogen in comfort klasse 35 kg bagage per persoon meenemen maar een koffer mag niet meer dan 23 kg wegen, dus dat was netjes.  Rond 16 uur zijn we, met moeite, weggereden bij het huis.

Op internet had ik gezien dat de vlucht van ArkeFly vanuit Nederland op tijd vertrokken was en ons toestel zou om 19.20 uur vertrekken.
Vlak voor Sanford tankten we de auto vol en Tom zette me bij de ingang van de terminal af met alle koffers. Hij ging de auto naar de parkeerplaats rijden bij Hertz.

In totaal hebben we 1440 mijl gereden, ongeveer 2315 km, dus dat is behoorlijk veel in 2 weken.
Er stond niemand voor de incheckbalie dus dat was zo gepiept.

Buiten gingen we nog wat drinken op een bankje met uitzicht op de verkeerstoren en daarna liepen we langs customs.
De mensen die hier werken op het vliegveld zijn meer ontspannen dan op Orlando en het is overal zo rustig, echt een enorm verschil met Orlando international airport.
Ik had best trek gekregen en we bestelden boven in het enige restaurant wat open was een hamburger. Mijn eerste van deze vakantie, en dat in hamburgerland, haha.
We twijfelden eerst of we wel genoeg tijd zouden hebben om te eten maar die man zei dat het makkelijk kon en we nog 40 minuten tot boarden zouden hebben. Hij kwam ook direct aan met mayonaise voor bij de patat, hij kent Nederlanders ondertussen natuurlijk.
Het grappige was dat om ons heen toen allerlei mensen hamburgers gingen bestellen. ArkeFly was nog de enige maatschappij die vanavond ging vertrekken. Bij het winkeltje kocht ik een grote fles water zodat ik in het vliegtuig kon drinken wanneer ik wilde.

We vertrokken uiteindelijk om 20 uur en de vlucht naar Miami zou 40 minuten duren. Daar stapten mensen uit die in Miami vakantie gingen vieren en kwamen andere mensen erin. Wij moesten aan board blijven.

De vlucht van Miami naar Schiphol zou maar 7 uur en 40 minuten zijn. Dat was snel omdat we wind mee zouden hebben en daarom zouden we om al kwart voor 12 landen in plaats van 13.20 uur.
Toen ze langskwamen met eten hoefde ik het warme deel niet en at alleen wat crackers met kaas en een kwarktoetje. Daarna gingen we allebei slapen en ik werd 's nachts even wakker en heb een paar hoofdstukken in mijn boek gelezen en sliep daarna snel verder. Tom heeft eigenlijk de hele vlucht geslapen.
Op Schiphol zag ik naast de gate waar ons toestel ging parkeren een KLM toestel staan en daar was mijn broer Wilco net aan het werk. Hij stond naar ons toestel te kijken en toen ik mijn hand vlak voor het raam hield zwaaide hij terug en belden we met elkaar.

De koffers waren gelukkig allemaal meegekomen en daarna zijn we een kop thee gaan drinken met een broodje bij het restaurant naast Dakota. Hier kon Tom even naar buiten om te roken.

We hadden bij Blokker treinkaartjes met korting gekocht want Sebastian was aan het werk en Nathalie was in Groningen op de universiteit dus die konden ons niet ophalen.
Het was even een gedoe om al die bagage in de trein te krijgen maar de trein zat lang niet vol. Bij de Hema had ik nog een koude chocomelk en gevulde koek gehaald. We hadden de Intercity trein en hoefden nergens over te stappen en rond 16 uur kwamen we aan.

We waren precies op tijd voor het buurtbusje en om half 5 waren we thuis. Omdat Nathalie het zo druk had met haar studie had ik gezegd dat ze niet als verrassing een appeltaart hoefde te bakken maar er stond nu toch een heerlijke chocolade frambozentaart klaar. Het huis was lekker opgeruimd en dat was fijn thuiskomen.

Sebastian kwam eerder thuis van werk en het was heerlijk om de kinderen weer te kunnen zien en omhelzen. De koffers uitpakken met alle meegenomen boodschappen en spullen was ook leuk natuurlijk.
Net als andere jaren aten we vanavond volgens traditie boerenkool met worst, lekker!

Helaas zit de vakantie er op en ondanks dat het weer niet altijd even mooi was, hebben we volop genoten.
We komen al sinds 1988 in Florida maar toch hebben we veel nieuwe dingen ontdekt. We moeten maar gauw weer een reisje plannen want we missen het nu al.
Tot slot wil ik iedereen bedanken die reacties heeft geplaatst en ook alle andere volgers en stille lezers bedankt voor het meelezen en graag tot een volgende keer. Leuk om te lezen dat jullie tips uit mijn verslag kunnen halen.

zondag 9 februari 2014

Disney sfeer proeven en Columbia

Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle leuke reacties, hier op het blog en op facebook.
Als we weer thuis zijn zal ik op mijn restaurant blog een uitgebreid verslag maken van alle bezochte restaurants met informatie, prijzen en waardering.

Wat was het fijn wakker worden vanmorgen, de lucht was knalblauw met een paar witte wolkjes en de zon scheen volop.
Na het lekkere zondagsontbijt van toast met gerookte zalm en Philadelphia, bleven we lekker op het pooldeck van de zon genieten.

Het leek ons wel een geschikte dag om een stukje te varen en we reden naar het Boardwalk resort om vanaf daar met de ferry naar diverse Disney hotels te varen.

Bij de poort lieten we ons rijbewijs zien en zeiden dat we graag wilden rondkijken. Dat was geen probleem en we parkeerden bij self parking.
We liepen naar het Disney Boardwalk gedeelte langs het water en het zag er zo mooi uit, We slenterden hier op ons gemak langs de diverse restaurants en eetkraampjes.

We liepen naar het Swan en Dolphin hotel en keken hier even rond. Daar namen we de Friendship ferry naar Disney’s Yacht and Beach club.

De boot stopte bij de ingang van Epcot bij het Franse deel, het was leuk om ons favoriete park van zo dichtbij te zien.

Hierna vaarden we weer terug naar het Disney Boardwalk hotel en namen de auto om naar het Disney Contemporary resort te rijden.

foto internet

Dit hotel vonden de kinderen vroeger zo’n gaaf hotel omdat de monorail hier dwars door heen rijdt.
Ook hier was het geen probleem om te parkeren en we liepen naar de hal van het hotel waar we een lekkere espresso dronken.

We namen de monorail om langs het Polynesian Resort, Grand Floridian en Magic Kingdom te rijden.

Via het transportation center stapten we over op een andere monorail om naar Epcot te rijden. Je gaat dan langs het eerste gedeelte van het park, leuk om Test Track eens van boven af te zien.

Het was een drukte van belang in de parken en er waren opvallend veel kleine kinderen.

We hebben genoten van onze tochtjes langs de resorts en reden daarna naar huis.
We hebben lang getwijfeld met welk restaurant we onze vakantie wilden afsluiten en er zijn verschillende restaurants voorbij gekomen. We vonden allebei Columbia in Celebration wel een leuk restaurant voor de laatste avond en nadat we ons thuis even snel omgekleed hadden reden we naar Celebration. De wachttijd bedroeg ongeveer een half uur en in die tijd wandelden we langs het meer en de andere restaurants in de hoofdstraat.

Het restaurant is erg gezellig en we kregen een leuke tafel zodat we beiden het restaurant konden overzien. We kregen warm Cubaans brood en ik nam een glas Sangria.
We bestelden beiden als hoofdgerecht Filet Mignon "Chacho" en als bijgerecht de beroemde 1905 salade;
The Columbia’s legendary salad tossed at your table. Crisp Iceberg lettuce with julienne of baked ham, natural Swiss cheese, tomato, olives, grated Romano cheese and our famous garlic dressing and Worcestershire sauce.

Filet mignon "Chacho";
in memory of the spirit of our great uncle Evelio “Chacho” Hernandez, youngest son of the founder. This is our best-selling center-cut Filet Mignon, served with a rich sauce of bourbon, shallots and mushrooms. FlambĂ©ed tableside with a shot of our very own smooth tastingsmall-batch, aged in oak 121 proof bourbon, called “Chacho.” Served with roasted potatoes and vegetables.

De salade is heerlijk en de biefstuk zo mals. We hebben genoten van de hele entourage en vonden het een goede afsluiter van onze vakantie samen.
Thuis maakte ik het blog en Tom ging buiten lezen. Inpakken doen we morgen wel, we vliegen pas om 20 uur dus we hebben nog een hele dag.